Λογοθεραπεία
Πότε χρειάζεται το παιδί μου λογοθεραπεία;
- Δεν προφέρει ή δεν παράγει σωστά τoυς φθόγγους (αρθρωτική θεραπεία).
- Μπερδεύει τους ήχους της ομιλίας μεταξύ τους (π.χ.: φ-θ) (φωνολογική θεραπεία).
- Παρουσιάζει γλωσσική καθυστέρηση ή και γλωσσική διαταραχή (αδυναμία κατανόησης ή και παραγωγής του λόγου) (θεραπεία γλωσσικής ανάπτυξης).
- Έχει πολύ γρήγορο ή πολύ αργό ρυθμό ομιλίας με ακατάλληλες παύσεις και επανάληψη συλλαβών ή λέξεων (θεραπεία ροής).
- Χαρακτηρίζεται από επίμονη βραχνάδα, ανεξέλεκτη ένταση φωνής, ρινικότητα (θεραπεία φωνής και αντήχησης).
- Δυσκολεύεται να ξεκινήσει, να συνεχίσει, να λήξει μία συζήτηση (θεραπεία κοινωνικής επικοινωνίας).
- Παρουσιάζει αδυναμία και όχι καλή κινητικότητα των μυών που απαιτούνται για την παραγωγή του λόγου (απραξία ή δυσαρθρία ομιλίας) (θεραπεία κινητικών λειτουργιών του λόγου – Motor Speech therapy).
- Έχει δυσκολία μάσησης ή και κατάποσης (θεραπεία δυσφαγίας – δυσκαταποσίας).
- Έχει αδυναμία ή μη λειτουργική κίνηση των μυών των στοματοπροσωπικών δομών για την ομιλία ή την κατάποση (Μυολειτουργική θεραπεία).
- δυσκολεύεται με την ανάγνωση και την γραφή (θεραπεία μαθσησιακών δυσκολιών).
Πως μπορούμε να εντοπίσουμε τον Αυτισμό ήδη από την βρεφική ηλικία (0-2);
Ένα βρέφος που βρίσκεται στο φάσμα του Αυτισμού δεν:
- έχει βλεμματική επαφή.
- δεν ακολουθεί οπτικά τα αντικείμενα.
- παρακολουθεί την χειρονομία όταν του δείχνουν πράγματα.
- χαμογελά όταν του χαμογελούν.
- αντιδράει στο όνομα του ή σε μία οικεία φωνή.
- μιμείται κινήσεις/εκφράσεις προσώπου.
- κάνει γεια ή άλλη χειρονομία για επικοινωνία.
- κάνει θόρυβο για να τραβήξει την προσοχή.
- ζητάει βοήθεια ούτε κάνει άλλα βασικά αιτήματα.
- παίρνει πρωτοβουλία ή δεν ανταποκρίνεται σε αγκαλιές και χάδια.
- απλώνει τα χέρια του για το σηκώσουν.
- παίζει με άλλους.